Kysymyksiä ja vastauksia vuokraamisesta
Jos alta ei löydy vastausta, niin soita ja kysy lisää 010 767 3293 (pvm/mpm).
Vuokraaminen ja palautus
Saanko opastusta vuokrakaluston käyttöön vuokrauksen alussa?
Toimipaikan henkilöstöltä saat aina tarvittavan opastuksen vuokrakaluston käyttöön.
Voiko vuokrakaluston palauttaa toimipaikan sulkemisen jälkeen?
Kyllä voi palauttaa myös toimipaikan sulkemisen jälkeen. Toimipaikasta löytyy tätä varten palautusluukku avaimille.
Voiko vuokrakaluston palauttaa aikaisemmin ja saako siitä hyvitystä?
Vuokrakaluston voi palauttaa sovittua aikaisemmin, mutta siitä ei makseta hyvitystä.
Tein varauksen, mutta haluankin peruuttaa sen. Kuinka varauksen peruutus onnistuu?
Soita Pesukadulla numeroon 010 767 3293 viimeistään vuorokautta ennen varauksen alkamista peruaksesi varauksen.
Tarvitsen pakettiautoa yrityksen ajoihin. Laskutatteko vuokrahinnan?
Vuokramaksuissa ei ole mahdollisuutta laskutukseen. Vuokrahinta veloitetaan aina ennen vuokrauksen alkamista maksukortilla tai käteisellä.
Tarvitsen pakettiauton tai peräkärryn pidemmäksi aikaa. Saanko alennusta vuokrauksesta?
Myös pidempiin vuokrauksiin pätee normaali vuokraushinnasto.
Voinko jatkaa vuokrausaikaani ja kuinka se onnistuu?
Soita numeroon 010 767 3293 ja Pesukadun henkilökunta tarkistaa varaustilanteen ja jatkaa vuokrausaikaa, mikäli muita varauksia ei ole.
Vuokrakaluston käyttö
Mitä polttoainetta pakettiautoon tulee tankata? Mitä teen, jos tankkaan väärää polttoainetta?
Kaikkiin pakettiautoihin tankataan (Smart) Dieseliä. Mikäli tankkaat autoon vahingossa väärää polttoainetta (Bensiiniä), älä käynnistä tai aja autoa. Ota yhteyttä Pesukadulle numeroon 010 767 3293 ja saat lisäohjeita asiaan.
Saako pakettiautolla ajaa toinen henkilö kuin vuokrasopimuksessa on mainittu?
Kyllä saa, mikäli ajokortin ajo-oikeus siihen oikeuttaa. Vastuu ajoneuvosta ja vuokrasopimuksen asianmukaisesta noudattamisesta kuuluu kuitenkin vuokrasopimukseen mainitulle henkilölle.
Vuokrattu kalusto särkyy ja matka keskeytyy, mitä teen?
Soita Pesukadulle numeroon 010 767 3293 ja saat lisäohjeita. Toimipaikan aukiolon ulkopuolella pyydä apua Pohjolan Autohätäpalvelun puhelinnumerosta +358 10 253 0012
Pakettiauton mittaristoon syttyy merkkivalo. Mitä teen?
Soita Pesukadulle numeroon 010 767 3293 ja saat lisäohjeita.
Mitä teen, jos ajan kolarin tai kolhin pakettiautoa tai kärryä?
Ilmoita kolhuista tai kolaroinnista puhelimitse Pesukadulle numeroon 010 767 3293. Mikäli ajat kolarin, ilmoita tapahtuneesta välittömästi myös poliisille.
Mitä kaskovakuutus korvaa perävaunuissa?
Perävaunujen kaskovakuutus korvaa kärrylle itse aiheutettujen kolhujen ja vaurioiden kunnostuksen (pois lukien valittu omavastuuosuus). Esimerkiksi kärryn vauriot peruutettaessa rakennuksen seinään tai liikennemerkkiin kuuluvat kaskovakuutuksen korvauksen piiriin. Perävaunun kaskovakuutukseen kuuluu myös varkausvakuutus. Tämä ei koske kuitenkaan kärryn sisältöä.
Saanko antaa vuokratusta pakettiautosta apuvirtaa kaapeleilla toiseen autoon?
Apuvirran antaminen vuokra-autosta toiseen autoon on kiellettyä, koska vuokra-auton akku saattaa tästä vaurioitua.
Tarvitsen kantoapua kassakaapin siirtoon. Joutaako joku teistä apuun?
Toimipaikalla ei ole henkilökuntaa muutto- tai kantoavuksi.
Saako vuokratun kaluston viedä ulkomaille?
Vuokrakalustoa ei saa viedä Suomen rajojen ulkopuolelle.
Voinko kuljettaa hevosia ja muita eläimiä pakettiautossa?
Eläimien kuljettaminen (myös koirat ja kissat) vuokra-autoissa on ehdottomasti kielletty, koska ne voivat aiheuttaa muille asiakkaille allergisia oireita.